Project omschrijving

Vacature – Front Office Manager

Best Western Plus Airport Hotel Rotterdam wordt The Green Airport Hotel Rotterdam! Zit jij vol energie en ga jij ervoor zorgen dat het serviceniveau van onze Front Office afdeling subliem is en blijft? Word je vrolijk van gastencontact en wil je samen met ons informele, betrokken en groene team op enthousiaste wijze het verschil maken voor onze gasten? Dan is deze vacature iets voor jou! Voor het Best Western Plus Airport Hotel Rotterdam zijn we per direct op zoek naar een Front Office Manager.

WIE ZIJN WIJ?

Best Western Plus Airport Hotel Rotterdam is een hotel met 99 kamers, 9 multifunctionele vergaderzalen en een restaurant met bar en ruim en zonnig terras. Door de unieke ligging bij Rotterdam The Hague Airport is het hotel een populaire locatie voor de zakelijke reiziger. Maar ook voor de leisure gast, is het hotel een fijne thuisbasis vanwege de verrassend groene omgeving en onze hartverwarmende hospitality.

Best Western Plus Airport Hotel Rotterdam is onderdeel van The Onemeeting Company B.V. en eind 2019 erkend als “Great Place to Work”! Een Great Place to Work zijn en blijven, kan alleen met de alleraardigste medewerkers. Medewerkers die intrinsiek gemotiveerd zijn om andere mensen – gasten en collega’s – blij te maken.

HOE ZIET JOUW DAG ERUIT?

Samen met het Front Office team zorg je iedere dag weer voor een unieke gastbeleving en optimale service. Je begeleidt jouw team, bestaande uit medewerkers en stagiairs. Je traint en coacht hen waar nodig en zij kunnen áltijd bij jou terecht. Merk je dat sommige procedures niet helemaal aansluiten op de behoefte van de gast? Dan weet je precies wat er nodig is om nieuwe procedures op te zetten. De kennis en verantwoordelijkheid breng je ook over op jouw team.

Je bent flexibel inzetbaar en reageert proactief op veranderingen in de bezetting van jouw team. Je draagt zorg voor de juiste administratieve afhandeling van lopende zaken en zorgt dat alles goed gedocumenteerd wordt.

Als laatste ben je lid van het MT en nauw betrokken bij omzetmaximalisatie door middel van upselling, revenue, kostenbeheersing en kwaliteitsverbetering. Elke shift brengt nieuwe uitdagingen met zich mee, maar één ding verandert nooit: jij levert kwaliteit en overtreft de verwachtingen van de gasten (en je team!).

Jouw taken en verantwoordelijkheden

  • (Adaptief) leidinggeven aan de afdeling Front Office en waar nodig ook zelf actief operationeel meedraaien met het team;
  • Toezien op de uitvoer van taken en verantwoordelijkheden van jouw team;
  • Creëren van een warm welkom – en zorgdragen voor een onvergetelijke beleving voor onze gasten;
  • Afhandelen van inkomende telefoontjes en mails en aanspreekpunt voor collega’s en gasten;
  • Administratieve werkzaamheden, zoals dag- en maandafsluiting, facturatie en controle diverse (commissie) facturen;
  • Eerste contactpersoon voor housekeeping (extern);
  • Acties aandragen en uitvoeren om o.a. upselling te verbeteren;
  • Oog voor knel-/verbeterpunten in werkmethoden en procedures, hierbij is eigen initiatief een belangrijk punt. Na goedkeurig ga je de verbeteringen/aanpassingen ook daadwerkelijk implementeren;
  • Lid van het MT en duty rooster;
  • Afstemmen van operationele zaken samen met de andere afdelingen in het Airport Hotel Rotterdam.

WIE BEN JIJ?

Als alleraardigste Front Office Manager ben je een no nonsens vrolijkerd. Een assertieve en extraverte persoonlijkheid met een sterke hang naar dienstverlening, ontzorgen en hartelijkheid. Daarnaast beschik je over een antenne voor het signaleren van (on)uitgesproken wensen en behoeftes. Je hart gaat sneller kloppen van elke tevreden glimlach en je herkent je in de woorden: representatief, flexibel, nauwkeurig en gastheer of -vrouw pur sang.

  • Je bent proactief in het maken van beslissingen en een geboren teamplayer;
  • Je trekt graag de verantwoordelijkheid naar je toe;
  • Je kan diensten draaien tussen 07:00 en 23:00 uur en bent zowel doordeweeks als in het weekend inzetbaar;
  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur Hotelschool of een vergelijkbare opleiding;
  • Je hebt ervaring (minimaal 2 jaar) als Front Office Manager in een middelgroot hotel;
  • Je hebt bij voorkeur kennis van Protel Air en – werken met diverse interfaces;
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels en het liefst nog een andere taal.

WAT BIEDEN WIJ?

  • Arbeidsvoorwaarden conform Horeca cao (schaal 7/8);
  • Eén gratis overnachting per jaar voor jezelf, alsmede de mogelijkheid tot kortingsvouchers voor je familie en/of vrienden, geldig in Berghotel Amersfoort of Airport Hotel Rotterdam;
  • Een hartverwarmend cultuurprogramma ‘Kindest Together’ met allerlei leuke activiteiten, zoals het jaarlijkse zomer- en nieuwjaarsevent;
  • Collectiviteitskorting op zorgverzekeringen (we hebben collectieve regelingen met Aevitae, Menzis en Zilveren Kruis).

GEÏNTERESSEERD?

Voldoe jij aan bovenstaand profiel en krijg jij bij het lezen van deze vacature een glimlach op je gezicht? Dan ontvangen we graag jouw sollicitatie! Je sollicitatie kun je sturen naar José Del Olmo Fernandez, Directeur & Gastgever.

Ben je enthousiast geraakt over deze functie én onze organisatie, maar heb je nog vragen? Voor meer informatie kun je altijd contact opnemen met José via bovenstaand e-mailadres of via telefoonnummer 010 – 462 55 66. Of kom een keer langs bij het Airport Hotel voor een bakkie, de deur staat altijd open!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.