Meeting Hygienics

7 huisgewoontes voor een veilige en hygiënische omgeving

Het COVID-19 virus houdt de hele wereld in zijn greep. Voor iedereen heeft het virus gevolgen en we moeten ons continu aanpassen om het virus te bestrijden.  Onze normen en waarden zullen blijvend veranderen. We zullen bewuster om dienen te gaan met hygiëne en ‘de anderhalve meter samenleving’ vraagt om aanpassingen, in onze mindset en in praktische zin.

Met onze Meeting Hygienics formule, die volledig aansluit op de geldende RIVM- en overheidsmaatregelen, dragen we zorg voor een veilige en hygiënische meeting omgeving. Zo zijn onze locatie én service ingericht op de 1,5 meter norm, dragen onze medewerkers mondkapjes of gelaatschermen, is de routing aangepast conform ‘altijd rechts is always right’, desinfecteren we contactpunten de hele dag door en hebben we aanpassingen gedaan in het serveren en presenteren van ons food & beverage assortiment. Onze Meeting Hygienics Managers houden alles nauwlettend in de gaten, adviseren medewerkers en gasten en doen een beroep op ieders verantwoordelijkheid om samen zorg te dragen voor een fijne, hygiënische omgeving.

Update n.a.v. persconferentie 13-10-2020
De afgekondigde maatregelen hebben vooralsnog geen invloed op bijeenkomsten voor groepen t/m 30 personen in onze locatie. Onderstaande richtlijnen hanteren wij vanaf 14 oktober 22.00 uur:

  • Onze locatie blijft geopend

  • Maximaal 30 personen per ruimte. Heeft u een reservering bij ons geplaatst voor een bijeenkomst met meer dan 30 personen? Dan nemen wij contact met u om samen te kijken naar een passende oplossing, zoals het spreiden van de groep over meerdere ruimtes of onze Hybride meeting mogelijkheden.

  • Het dragen van een mondkapje is verplicht in onze openbare ruimtes. Voor gasten en medewerkers. Bij onze receptie verkopen we mondkapjes indien u deze vergeten bent.

  • Lunch & diner wordt op aangepaste wijze geserveerd, op de locatie wordt u hierover geïnformeerd.

  • OPTIONEEL: Flexwerken en/of een zakelijke overleg is alleen mogelijk op basis van reservering in een afgesloten ruimte in combinatie met een arrangement.

Bekijk hier alle details
Bekijk hier de gezondheidscheck

Waarom?

•  Onze klassieke gastvrijheid in het ‘Nieuwe Normaal’
•  Onbezorgd genieten in een veilige en hygiënische omgeving
•  Ontvangst en verblijf op basis van RIVM maatregelen

Wilt u een bijeenkomst organiseren met meer dan 30 personen?
Met onze Hybrid Meetings kunt u tegelijk fysiek en digitaal bijeenkomen!

Hybrid Meetings

De 7 huisgewoontes

1. Afstand
Het hotel en onze persoonlijke service is ingericht op de 1,5 meter social distancing norm. Op sommige plekken hebben we daardoor restricties moeten invoeren.

2. Rechts
Bij Airport Hotel Rotterdam geldt ‘Altijd rechts is always right’. Door altijd rechts te lopen houden we rekening met 1,5 m afstand.

3. Routing
De routing in ons hotel is aangepast en we spreiden aankomst-, pauze- en vertrekmomenten, zodat we zoveel mogelijk voorkomen dat gasten elkaar kruisen.

4. Contact
De hele dag door desinfecteren wij alle contactpunten in het hotel. Tevens adviseren we gasten gebruik te maken van tissues bij het openen van deuren en het aanraken van displays en stellen we desinfecterende hand gel beschikbaar op verschillende plekken.

5. Culinair
We hebben aanpassingen gedaan in ons restaurant en de manier van presenteren/serveren, zodat onze gasten hier op een veilige manier van onze culinaire kaart kunnen genieten.

6. Communicatie
We communiceren, adviseren en inspireren pro-actief, zowel in het hotel (contactloos) als online op onze website en via social media.

7. Controle
Onze Hotel Hygienics Manager houdt alles nauwlettend in de gaten, adviseert medewerkers en gasten en doet een beroep op ieders verantwoordelijkheid om samen zorg te dragen voor een fijne, hygiënische omgeving.

1M5 FILO (First In, Last Out)

Examen
School
Theater

FAQ

Onze service blijft onveranderd, dat staat natuurlijk voorop. Ook kunt u nog gebruik maken van alle vertrouwde faciliteiten, alleen zijn deze opnieuw ingericht op een hygiënische en veilige manier.

Al onze vergaderzalen beschikken over openslaande ramen en verse lucht toevoer via luchtroosters. Daarnaast zijn de zalen voorzien van afzuiging via luchtbehandelingskasten. Bij de beoordeling van bovenstaande is het belangrijkste criterium dat er continue voldoende luchtverversing wordt verzorgd. Recent onderzoek toont aan dat iedere gast in elke vergaderruimte beschikt over luchtverversing die voldoet aan de gehanteerde norm. Zo zijn wij er zeker van dat we voor u een veilige en hygiënische omgeving verzorgen.

Het hotel heeft net als altijd beide ingangen als entree. Het is van belang dat er geen samenkomst plaatsvind in de coffee corner, maar uw gasten koffie, thee of water pakken en direct door gaan naar de zaal. U krijgt de ruimte om 30 tot 60 minuten van te voren op te starten zodat u dezelfde rust ervaart tijdens het begin van uw bijeenkomst.

Houd rekening met drie factoren:
1. Houd altijd rechts aan – ‘rechts is always right’
2. Volg de pijlen op de vloer en geef elkaar voorrang wanneer er onduidelijkheid ontstaat.
3. Let op de ‘verkeersborden’ die u ziet hangen in en om het hotel.

Onze Hotel Hygienic Managers desinfecteren (deur)knoppen, pinautomaten en spoelknoppen in toiletten zeer regelmatig. Ondanks de zorgvuldige en regelmatige reiniging adviseren wij u om in de toiletten een tissue, toiletpapiertje of doekje te gebruiken bij het openen van deuren.

Tijdens het pauzemoment wordt u gevraagd om de zaal te verlaten. Doe dit rustig en bewaar afstand. Uw gastheer of gastvrouw plaatst dan de lunch in de zaal en geeft u de ruimte om terug in de zaal te treden. Bij het uithalen van de borden en serveerplateaus herhalen we deze procedure. Wij dragen bij het bereiden en serveren van voedsel te allen tijde handschoenen. Wanneer er meerdere zalen in gebruik zijn en dus meerdere groepen aanwezig, zullen wij u vragen rekening te houden met bepaalde tijden. Zo voorkomen we filevorming in de gangen, toiletten en coffee corner.

Omdat wij uw bijeenkomst faciliteren, zijn wij verplicht uw zaal in te richten op de 1,5 meter regelgeving. Ons advies is te allen tijde, houd u aan de maatregelen van de overheid. Daarom zal Team Airport Hotel Rotterdam geen concessies doen en uw ruimte altijd volgens de maatregelen klaarzetten. Echter kunnen wij u niet verplichten om op afstand te blijven van elkaar tijdens de bijeenkomst, dat is geheel uw eigen verantwoordelijkheid.

Meeting Hygienics Managers

Bij Airport Hotel Rotterdam is dagelijks één van onze Hygienics Managers aanwezig om alle maatregelen nauwlettend in de gaten te houden. De Hygienics Manager adviseert daarnaast medewerkers en gasten en doet een beroep op ieders solidariteit om samen zorg te dragen voor een fijne, hygiënische omgeving. Bij binnenkomst op onze locatie, ziet u bij de receptie wie de Hygienics Manager van de dag is.

Wilt u meer weten over onze Hotel Hygienics Formule? Neem dan gerust contact met ons op!

010 – 462 55 66

Kunnen wij u ergens mee helpen? Laat het ons weten, wij staan voor u klaar.

Stuur een e-mail naar welkom@bestwesternrotterdam.nl, bel +31(0)10 – 462 55 66 of gebruik dit contactformulier.